Arvo on mukana Menestytään yhdessä -viestintäkampanjassa

Vuosi 2025 on YK:n osuustoiminnan teemavuosi. Teemavuoden tavoitteena on lisätä tietoisuutta osuuskunnista ja niiden roolista yhteistä hyvinvointia lisäävinä talouden toimijoina.

Arvo on mukana Osuuskuntien keskusjärjestö Pellervon käynnistämässä Menestytään yhdessä -viestintäkampanjassa. Siitä osuuskunnissa on pohjimmiltaan kyse: yhdessä menestymisestä. Tavoitteena on tuottaa hyötyä osuuskunnan omistajille, mutta myös ympäröivälle yhteiskunnalle.

Osuuskunnilla ja keskinäisillä vakuutusyhtiöillä on yhteensä 7,8 miljoonaa omistajaa. Mikä tarkoittaa, että jokaisella 15 vuotta täyttäneella suomalaisella on keskimäärin 1,4 jäsenyyttä. Aikuisista 90 % on jäsenenä ainakin yhdessä osuustoimintayrityksessä. Osana kampanjaa julkaistaan tutkimustuloksia suomalaisten suhtautumisesta osuustoimintaan sekä järjestetään syksyllä eduskunnassa osuustoimintapäivä.

Kampanjan mahdollistavat Metsä Group, S-ryhmä, LähiTapiola, Valio, OP Uusimaa, Tradeka ja Arvo Sijoitusosuuskunta.